Overskuelige patientlister
Med dette menes, at der ved vagtens afslutning eller løbende, hvis muligt, tages stilling til alle undersøgelser der ikke er foretaget i vagten – såvel dagvagt som øvrige vagter.
Besked om, hvorfor undersøgelsen ikke er foretaget skrives i ”Note” som information til næste vagt. (Se instruks vedr. brug af note)
Undersøgelser udsat til næste dag fremdateres og afdelingen informeres. Hvis muligt, gøres dette før vagtskifte af sekretær eller plejepersonale. I vagten er det plejepersonalet der kontakter afdelingen.
Undersøgelser som skal udsættes flere dage: se link til ”Booking/planlægningforetaget af plejepersonalet”
Ved indlagte (akutte), som ikke er nået, undlades at skrive i note, hvilket så er ensbetydende med, at patienten ikke er nået i dagvagten og skal kaldes ned i vagten (rød kurv).
Hvem er ansvarlig for "oprydning" i patientlisterne:
”Dagsoversigt”: |
Ved vagtens afslutning har plejepersonalet ansvaret for "oprydning" af: |
● | Akutte patienter. I CT og UL i samråd med radiolog. |
Ved vagtens afslutning har sekretærer ansvaret for oprydning af: |
● | Åben røntgen patienter |
● | Elektive patienter |
● | Udeblevne patienter |
● | ”Forkerte” patienter (fx dobbelt bookede eller andet) |
Således, at patientlisterne er overskuelige til vagten. |
"Alle akutte henvisninger på afdelingen": |
Listen kan gøres overskuelig, så kun dagens undersøgelser fremstår. |
● | Skriv ”I dag” i feltet over ”Planlagt start”. |
Er der akutte undersøgelser der ikke er nået i vagten, er det vagten der formidler dette - jvf. ovenstående. |
"Klar til visitering": |
Se instruks vedr. "Visitering af akutte undersøgelser". |