Holter-monitorering, R-test, Event og Zenicor i Kardiologisk Ambulatorium
Holter-monitorering (Vista) i 1-2 dage
Holtermonitorering (Reynolds) i 1-2 dage
R-test 3
R-Test 4
Event (langtidsmonitorering i 8 dage)
Zenicor
Holter-monitorering (Vista) i 1-2 dage
Formål med undersøgelsen
Inden undersøgelsen
Der skal findes frem:
• 1 stk. Holter Vista
• 2 nye batterier (AAA-LR03, (1,5 V))
• 1 stk. Compact Flash Card 128 MB
• 1 pose til Vista Båndoptager
• 5 stk. elektrodeplastre samt det antal elektrodeplastre patienten skal bruge til at skifte med. Som udgangspunkt gives der plastre med til skift 1 gang i døgnet, men hvis patienten har yderligere behov for at skifte f.eks. i forbindelse med motion, bad osv. gives ekstra med
• Blå pose med afdelingens adresse på
• 1 dagbog til Vista
• Udlånsseddel
• Evt. skraber, hvis det er nødvendigt at rasere
Klargøring af apparatur:
• Batterier og kort isættes
• Dato og klokkeslæt kontrolleres
• Tryk på VALID knappen
• Tryk på SELECT knappen indtil der fremkommer markering af Monitorering på skærmen
• Tryk VALID
• Tryk på SELECT indtil 2 channels markeres
• Tryk VALID, der sættes nu flueben ud får 2 channels
• Tryk på SELECT knappen indtil NEXT er markeret på skærmen
• Tryk VALID
• Hold VALID knappen inde mens patientens fulde navn og personnummer indtales
• Kontroller på henvisning hvor mange dage patienten skal gå med optageren
• I den grønne Holter-mappe registreres med labels hvor mange dage patienten skal gå med optageren, samt hvornår den skal afleveres
• På dagbog noteres afleveringsdato
• På udlånsseddel noteres nummer på båndoptageren og kortet, pris samt hvornår den skal afleveres
Undersøgelsen
Modtagelse af patient
Påsætning af Vista
• De 5 elektrodeplastre påsættes patient jf. tegning
• De 5 kabler monteres på trykknapperne. Vigtigt at følge farvekoder for korrekt optagelse
• Tryk VALID
• Kontroller at der fremkommer ekg-signaler på begge afledninger
• Tryk VALID
• Tryk VALID igen for at starte optagelsen
• Patienten instrueres i hvordan optageren fungerer: At der skal trykkes på VALID knappen hvis der er symptomer
• Tidspunkt og symptomer noteres i dagbogen
• Spørg om patienten får medicin og har medicinlisten med
• Noter patientens telefonnummer på henvisningen/medicinlisten
• Udlånssedlen udfyldes
• Patienten orienteres om, at optageren ikke tåler vand.
• Patienten orienteres om, at der kommer svar til patienten og egen læge indenfor ca. 3-4 uger efter undersøgelsen er afsluttet, hvis ikke andet er aftalt
• Patienten informeres om, at optageren skal afleveres i ambulatoriet inden for åbningstid, i forhallen udenfor åbningstid eller sendes til afdelingen (der medgives klistermærke med adresse, hvis patienten ønsker at sende)
Efter undersøgelsen
Oprydning på stuen
Afspilning af Vista
• Vista computeren tændes
• Der dobbeltklikkes på ikonet ”HolterSoftUltima”
• Sæt Flash Card i tilhørende kabel
• Tryk på kommunikationsikonet for overførelse af data til computeren
• Tryk på ikonet for aflytning af patientens navn og CPR-nummer
• Tryk på ikonet med grøn pil
• Tryk på knappen New
• Indtast cpr-nummer – efternavn og fornavn
• Indtast cpr-nummer under reference
• Marker male/female
• Tryk på OK og patientens navn og CPR-nr. er markeret med blåt
• Tryk på OK og data fra flash card indlæses
• Dialogboks fremkommer. Tryk på start analyse
• Tryk på ikonet med QRS konfiguration
• Højreklik på første QRS boks. Vælg view QRS
• Alle slag /alle bokse analyseres. QRS komplekser grupperes i normalslag, VES og artefakt
• Listen under Event details gennemses og der foretages redigering
• I værktøjslinjen vælges ikonet procedure record hvorunder konklusionen skrives
• Konklusion beskrives på følgende måde
• Der beskrives patientmarkeringer
• Derefter beskrives grundrytme samt øvrige hændelser
• Rapporten underskrives af analyserende sygeplejerske
• Rapporten udskrives under printerikonet
Holter-monitorering (Reynolds) i 1-2 dage
Formål med undersøgelsen
Inden undersøgelsen
Klargøring af stuen
Der skal findes frem:
• 1 stk. Holter Reynolds
• 1 nyt batteri (AAA-LR03, (1,5 V))
• 1 stk. Delmar Reynolds CF Card 90 Mbyte
• 1 pose til Reynolds Båndoptager
• 4 stk. elektrodeplastre samt det antal elektrodeplastre patienten skal bruge til at skifte med. Som udgangspunkt gives der plastre med til skift 1 gang i døgnet, men hvis patienten har yderligere behov for at skifte f.eks. i forbindelse med motion, bad osv. gives ekstra med
• Blå pose med afdelingens adresse på
• 1 dagbog til Reynolds
• Udlånsseddel
• Evt. skraber, hvis det er nødvendigt at rasere
Klargøring af apparatur:
• Batteri og kort isættes
• Tryk start på grøn knap på Reynolds optager
• Hold grøn knap i bund mens patientens fulde navn og CPR-nummer indtales
• Tryk på grøn knap for at bekræfte navn og CPR-nummer er korrekt
• Kontroller på henvisning hvor mange dage patienten skal gå med optageren
• I den grønne Holter-mappe registreres med labels hvor mange dage patienten skal gå med optageren, samt hvornår den skal afleveres
• På dagbog noteres afleveringsdato
• På udlånsseddel noteres nummer på båndoptageren og kortet, pris samt hvornår den skal afleveres
Undersøgelsen
Modtagelse af patient
Påsætning af Reynolds
• De 4 elektrodeplastre påsættes patient jf. tegning
• De 4 kabler monteres på trykknapperne. Vigtigt at følge farvekoder for korrekt optagelse
• Kontroller at der fremkommer ekg-signaler på begge afledninger ved at bruge gul knap for afledning 1 og 2
• Tryk på grøn knap
• Tryk igen på grøn knap for at starte optagelsen
• Patienten instrueres i hvordan optageren fungerer: At der skal trykkes på gul eller grøn knap hvis der er symptomer
• Tidspunkt og symptomer noteres i dagbogen
• Spørg om patienten får medicin og har medicinliste med
• Noter patientens telefonnummer på henvisningen/medicinlisten
• Udlånssedlen udfyldes
• Patienten orienteres om, at optageren ikke tåler vand.
• Patienten orienteres om, at der kommer svar til patienten og egen læge indenfor ca. 3-4 uger efter undersøgelsen er afsluttet, hvis ikke andet er aftalt
• Patienten informeres om, at optageren skal afleveres i ambulatoriet inden for åbningstid, i forhallen udenfor åbningstid eller sendes til afdelingen (der medgives klistermærke med adresse, hvis patienten ønsker at sende)
Efter undersøgelsen
Oprydning på stuen
Afspilning af Reynolds
• Reynolds computeren tændes
• Der dobbeltklikkes på ikonet Sentinel
• Indtast brugernavn og adgangskode, tryk enter
• Klik på Ikonet Holter
• Sæt Flash Card i tilhørende kabel
• Tryk på download ikonet for overførelse af data til computeren
• Tryk på ikonet for afspil tale for aflytning af patientens navn og CPR nummer
• Tryk på Ikonet download
• Søg på patientens CPR-nummer. Tryk enter
• Tryk på tilføj ny patient
• Udfyld patientdata, køn, fødselsdato samt pacemaker og tryk gem
• Tryk på Pathfinder
• Vælg 24 timers afspilning
• Data indlæses i computer.
• Tjek at båndet er kalibreret – ses ved at start på optagelse er i kasseformation
• Optagelsen gennemses og hændelses boks vælges
• Hvert hændelse gennemses og der udvælges til print, no print eller delete
• Tryk Report, tryk store, tryk stored analysis, og tryk accept
• Tryk igen Report, tryk store, tryk formatted report og tryk accept.
• Tryk på Sentinel og Pathfinder forlades
• Vælg gennemse rapport
• Under patientmarkeringer beskrives antal og indhold af eventuelle patientmarkeringer
• Under optagelsen viser beskrives grundrytme samt øvrige hændelser
• Rapporten underskrives af analyserende sygeplejerske
• Tryk på gem
• Tryk bekræft
• Rapporten udskrives under printer ikonet
• Tryk fuldført
R-test 3
Formål med undersøgelsen
Inden undersøgelsen
Klargøring af apparaturet, registrering af patienten
Computeren tændes og der dobbeltklikkes på ikonet RT-soft Ultima
• Klik på ikonet Rtest 3
• Sæt R-testen i stikket efter indsættelse af 2 nye Novacor Zinc – Air batteries.
• R-test kommunikationsboks fremkommer.
• Klik på ikonet med rød pil hvis det fremkommer at batteriet er skiftet – programering.
• Der fremkommer en liste til programmering hvor man kan søge på cpr-nummeret om patienten er oprettet i systemet, ellers trykkes der på ”ny”.
• Der indtastet cpr-nr, efternavn, fornavn, fødselsdag og køn.
• Der trykkes på ”OK”. Nu er navnet markeret med blåt.
• I program kolonne vælges ”Aalborg standard”.
• Der trykkes på ikonet med 3 røde pile.
• Der fremkommer en kasse hvor der står, at programmeringen er ”vellykket” – der trykkes på ”OK”
• Obs at navnet skifter til den patient man lige har lagt i systemet
Klargøring af stuen
Der skal findes frem:
• 1 stk. R-test
• Det kontrolleres på henvisningen, hvor mange dage der er valgt, at patienten skal gå med R-testen.
• 2 stk. elektrodeplastre samt de antal elektrodeplastre patienten skal bruge til at skifte med. Som udgangspunkt gives der plastre med til skift 1 gang i døgnet, men hvis patienten har yderligere behov for at skifte f.eks. i forbindelse med motion, bad osv. gives ekstra med
• Blå pose med afdelingens adresse på
• 1 dagbog til R-test
• Udlånsseddel
• Evt. skraber, hvis det er nødvendigt at rasere
• I den røde R-test mappe registreres hvornår patienten afleverer optageren igen - datoen noteres endvidere på patientens dagbog og udlånssedlen
Undersøgelsen
Modtagelse af patient
Påsætning af R-test
• De 2 elektroder påsættes
• Hvis ledningen og optageren skal skilles ad SKAL der trykkes på den røde pil, når ledningen skal tages fra maskinen
• Maskinen monteres på elektrodernes trykknapper
• Der trykkes på den sorte knap (påtegnet ekg)
• Der høres en hylelyd i ca. 20 sekunder. Efterfølges af biplyde som indikerer, at optageren er korrekt monteret
• For at starte optagelsen trykkes igen på den sorte knap (påtegnet ekg)
• Patienten instrueres i, hvordan R-testen fungerer, og at der skal trykkes på den sorte knap ved symptomer (der kan laves 5 optagelser)
• Dato, tidspunkt, symptomer og aktiviteter skrives i dagbogen
• Spørg om patienten får medicin og har medicinliste med
• Patientens telefonnummer noteres på henvisningen, hvis der ikke foreligger medicinliste med telefonnummer
• Udlånsseddel udfyldes med nummer på R-test, pris samt afleveringsdato
• Patienten orienteres om, at maskinen ikke tåler vand
• Patienten informeres om, at optageren skal afleveres i ambulatoriet inden for åbningstid, i forhallen udenfor åbningstid eller sendes til afdelingen (der medgives klistermærke med adresse, hvis patienten ønsker at sende)
Svar på undersøgelsen
• Patienten informeres om, at patienten og egen læge får svar indenfor ca. 3 – 4 uger efter undersøgelsen er afsluttet, medmindre patienten har en ambulant tid i kardiologisk ambulatorium til at få svar
• Hvis optageren viser arytmier, der skal reageres hurtigt på, hører patienten fra os efter aflæsningen
Efter undersøgelsen
Oprydning på stuen
Afspilning af R-test 3
• Computeren tændes og der dobbelt-klikkes på ikonet ”RT-soft Ultima”
• Klik på ikonet ”R-test 3”
• Sæt R-testen i stikket
• Klik på ikonet med grøn pil
• Den hyler i lang tid, mens den blå bjælke viser, hvor meget data der er overført i %
• Der fremkommer et vindue; ”patient files”, hvor patientens data kontrolleres
• Tryk på ”Åben”
• Rapporten åbner
Analyse af R-testen
• Hvis patienten har markeret på R-testen skal alle optagelserne printes ud med beskrivelse af rytmen og patientens noterede symptomer
• Øvrige optagelser analyseres, og der udvælges hvilke der skal udskrives på printer ikonet
• Efter beskrivelse af evt. patientmarkeringer beskrives grundrytmen samt øvrige hændelser
• Rapporten underskrives af analyserende sygeplejerske
• Når analysen er færdig, trykkes på print ikonet
• R-testen tages af stikket ved tryk på den røde pil og ledningen monteres igen
Rengøring
R-testen og ledningen rengøres med universal wipe klud
R-Test 4
Formål med undersøgelsen
Inden undersøgelsen
Klargøring af apparaturet, registrering af patienten
Computeren tændes og der dobbeltklikkes på ikonet RT-soft Ultima
• Klik på ikonet R-test 4
• Sæt R-testen i stikket efter indsættelse af 2 nye Novacor Zinc – Air batteries.
• Afvent kommunikationsvinduet ved tilslutning af R-test 4. Hvis dette ikke åbner automatisk, klik på ikonet for læsning af R-test 4
• Kommunikationsvinduet åbner
• Klik på Program-knappen og programmeringsvinduet åbner
• Der søges på patientens cpr-nummer efter om patienten er oprettet i systemet eller trykkes der på ”ny patient” og patientvinduet åbner
• Under navn skrives CPR og efternavn
• Der indtastet fornavn, fødselsdag, køn, CPR-nummer.
• Tryk efterfølgende gem
• Vælg den ønskede patient, markeres med blåt
• Program kolonne vælges ”Aalborg Standard”
• Klik på Send
• Beskeden ”programmering vellykket” vises
• Tryk ”OK”
• R-testen er klar til at påsætte patienten
Klargøring af stuen
Der skal findes frem:
• 1 stk. R-test
• Det kontrolleres på henvisningen hvor mange dage, patienten skal gå med R-testen
• 2 stk elektrodeplastre samt det antal elektrodeplastre patienten skal bruge til at skifte med. Som udgangspunkt gives der plastre med til skift 1 gang i døgnet, men hvis patienten har yderligere behov for at skifte f.eks. i forbindelse med motion, bad osv. gives ekstra med
• Blå pose med afdelingens adresse på
• 1 dagbog til R-Test
• Udlånsseddel
• Evt. skraber hvis det er nødvendigt
• I den røde R-test mappe registreres hvornår patienten afleverer optageren igen - datoen noteres endvidere på patientens dagbog og udlånssedlen
Undersøgelsen
Modtagelse af patient
Påsætning af R-test
• De 2 elektroder påsættes
• Hvis ledningen og optageren skal skilles ad skal der trykkes på den røde pil, når ledningen tages fra maskinen
• R-testen monteres på elektrodernes trykknapper
• Der trykkes på midterste knap (påtegnet EKG)
• Der høres en lyd i ca. 20 sekunder. Efterfølges af biplyde som indikerer, at optageren er korrekt monteret
• For at starte optagelsen trykkes på midterste knap igen
• Patienten instrueres i, hvordan R-testen fungerer, og at der skal trykkes på den midterste knap ved symptomer (der kan laves 5 optagelser)
• Dato, tidspunkt, symptomer og aktiviteter skrives i dagbogen
• Spørg om patienten får medicin og har medicinliste med
• Noter patientens telefonnummer på henvisningen (hvis ikke noteret på medicinliste)
• Udlånsseddel udfyldes med nr. på R-test, pris samt afleveringsdato
• Patienten orienteres om, at maskinen ikke tåler vand
• Patienten informeres om, at optageren skal afleveres i ambulatoriet inden for åbningstid, i forhallen udenfor åbningstid eller sendes til afdelingen (der medgives klistermærke med adresse, hvis patienten ønsker at sende)
• Hvis elektroderne sidder godt fast, kan det hjælpe at smøre madolie på, når de skal fjernes
Svar på undersøgelsen
• Patienten orienteres om, at patienten og egen læge får svar indenfor ca. 3-4 uger efter undersøgelsen er afsluttet, medmindre patienten har en ambulant tid i kardiologisk Ambulatorium til at få svar.
• Hvis optagelsen viser arytmier, der skal reageres hurtigt på, hører patienten fra os efter aflæsningen
Efter undersøgelsen
Oprydning på stuen
Afspilning af R-test 4
• Computeren tændes og der dobbeltklikkes på ikonet ”RT-soft Ultima”
• Optagelsesoversigt fremkommer
• Tryk på R-test ikon 4
• Sæt R-testen i stikket
• Kommunikationsvinduet åbner
• Kontroller pt. Data
• Tryk på knappen ”læs”
• Patientliste fremkommer
• Pt. er markeret med grå bjælke
• Tryk på knappen ”vælg”
• Rapporten åbner
Analyse af R-testen
• Hvis patienten har markeret på R-testen skal alle optagelser printes ud med beskrivelse af rytmen og patientens noterede symptomer
• Øvrige optagelser analyseres, og der udvælges hvilke der skal udskrives på printer ikonet
• Efter beskrivelse af evt. patientmarkeringer beskrives grundrytmen samt øvrige hændelser
• Rapporten underskrives af analyserende sygeplejerske
• Når analysen er færdig, trykkes på print ikonet
• R-testen tages af stikket ved tryk på den røde pil og ledningen monteres igen
Rengøring
Event (langtidsmonitorering i 8 dage)
Formål med undersøgelsen
Inden undersøgelsen
Klargøring af apparaturet, registrering af patienten
Computeren tændes og der dobbeltklikkes på ikonet RT-soft Ultima
• Klik på ikonet Rtest 3
• Sæt Eventen i stikket efter indsættelse af 2 nye Novacor Zinc – Air batteries.
• R-test kommunikationsboks fremkommer.
• Klik på ikonet med rød pil hvis det fremkommer at batteriet er skiftet - programering.
• Der fremkommer en liste til programmering hvor man kan søge på cpr-nummeret om patienten er oprettet i systemet, ellers trykkes der på ”ny”.
• Der indtastet cpr-nr, efternavn, fornavn, fødselsdag og køn.
• Der trykkes på ”OK”. Nu er navnet markeret med blåt.
• I program kolonne vælges ”Aalborg Standard”. Denne bliver også blå ved markering.
• Der trykkes på ikonet med 3 røde pile.
• Der fremkommer en kasse hvor der står, at programmeringen er ”vellykket” – der trykkes på ”OK”
• Obs at navnet skifter til den patient man lige har lagt i systemet
Klargøring af stuen
Der skal findes frem:
• 1 stk. Event
• Det kontrolleres på henvisningen, hvor mange dage der er valgt, at patienten skal gå med Eventen
• 2 stk. elektrodeplastre samt de antal elektrodeplastre patienten skal bruge til at skifte med. Som udgangspunkt gives der plastre med til skift 1 gang i døgnet, men hvis patienten har yderligere behov for at skifte f.eks. i forbindelse med motion, bad osv. gives ekstra med
• Blå pose med afdelingens adresse på
• 1 dagbog til Event
• Udlånsseddel
• Evt. skraber, hvis det er nødvendigt at rasere
• I den blå Event mappe registreres hvornår patienten afleverer optageren igen - datoen noteres endvidere på patientens dagbog og udlånssedlen
Undersøgelsen
Modtagelse af patient
Påsætning af Event
• De 2 elektroder påsættes
• Hvis ledningen og optageren skal skilles ad SKAL der trykkes på den røde pil, når ledningen skal tages fra maskinen
• Maskinen monteres på elektrodernes trykknapper
• Der trykkes på den sorte knap (påtegnet ekg)
• Der høres en hylelyd på i alt 6 sekunder, knap et par sekunder inde i denne proces aftages Eventen fra patienten, så venter man 3 sekunder før den knappes på igen - når hylelyden ophører, er optagelsen påbegyndt
• Patienten instrueres i, hvordan Eventen fungerer, og at der skal trykkes på den sorte knap ved symptomer (Eventen optager i princippet hele tiden, men gemmer først når man laver en optagelse, og den kan kun lave 5 optagelser)
• Dato, tidspunkt, symptomer og aktiviteter skrives i dagbogen
• Spørg om patienten får medicin og har medicinliste med
• Patientens telefonnummer noteres på henvisningen, hvis der ikke foreligger medicinliste med telefonnummer
• Udlånsseddel udfyldes med nummer på Event, pris samt afleveringsdato
• Patienten orienteres om, at maskinen ikke tåler vand
• Patienten informeres om, at optageren skal afleveres i ambulatoriet inden for åbningstid, i forhallen udenfor åbningstid eller sendes til afdelingen (der medgives klistermærke med adresse, hvis patienten ønsker at sende)
Svar på undersøgelsen
• Patienten informeres om, at patienten og egen læge får svar indenfor ca. 3 – 4 uger efter undersøgelsen er afsluttet, medmindre patienten har en ambulant tid i kardiologisk ambulatorium til at få svar
• Hvis optageren viser arytmier, der skal reageres hurtigt på, hører patienten fra os efter aflæsningen
Efter undersøgelsen
Oprydning på stuen
Afspilning af Event
• Computeren tændes og der dobbelt-klikkes på ikonet ”RT-soft Ultima”
• Klik på ikonet ”R-test 3”
• Sæt Eventen i stikket
• Klik på ikonet med grøn pil
• Den hyler i lang tid, mens den blå bjælke viser, hvor meget data der er overført i %
• Der fremkommer et vindue; ”patient files”, hvor patientens data kontrolleres
• Tryk på ”Åben”
• Rapporten åbner
Analyse af Eventen
• Hvis patienten ikke har markeret på Eventen, vil der ikke være nogen optagelser
• Alle optagelser skal printes ud med beskrivelse af rytmen + patientnoterede symptomer
• Rapporten underskrives af analyserende sygeplejerske
• Når analysen er færdig, trykkes på print ikonet
• Luk ned ved at trykke på krydset øverst i højre hjørne
• Eventen tages af stikket ved tryk på den røde pil og ledningen monteres igen
Rengøring
Zenicor (21 dage)
Formål med undersøgelsen
Inden undersøgelsen
Der skal findes frem:
• 1 stk. Zenicor
• 3 stk. AA Batterier
• Udlånsseddel
• Brugervejledning
Klargøring af apparatur:
• Computeren tændes og der indtastes i internetbrowseren: www.ekg.zenicor.dk
• Der indtastes kodeord + password (kendt af holterpersonale)
• Vælg patient, vælg ny patient og udfyld med relevant patientdata, husk telefonnummer
• Vælg måleinterval, - ved symptomer
• Vælg Apparat-id
• Under andet skrives hvad der undersøges for
• Tryk gem
• Apparaturet klargøres ved at indsætte batterier
Undersøgelsen
Modtagelse af patient
Instruktion i anvendelse af Zenicor
• Spørg om patienten får medicin og har medicinliste med
• Patientens telefonnummer noteres på henvisningen, hvis der ikke foreligger medicinliste med telefonnummer
• Udlånsseddel udfyldes med apparat-id på Zenicor, pris samt afleveringsdato
• Patienten orienteres om, at maskinen ikke tåler vand
• Patienten instrueres i, hvordan Zenicor fungerer, og at der de første 2-3 dage sendes ekg dagligt, herefter skal der kun sendes optagelser ved symptomer
• Ved symptomer skal patienten kontakte afdelingen pr. telefon
• Tænd på grøn start knap
• Placer tommelfingrene på metalcensorerne i 30 sekunder indtil apparatet skriver målingen er fuldført
• Tryk på send knappen
• Patienten informeres om, at optageren skal afleveres i ambulatoriet inden for åbningstid, i forhallen udenfor åbningstid eller sendes til afdelingen (der medgives klistermærke med adresse, hvis patienten ønsker at sende)
Svar på undersøgelsen
• Patienten informeres om, at patienten og egen læge får svar indenfor ca. 3 – 4 uger efter undersøgelsen er afsluttet, medmindre patienten har en ambulant tid i kardiologisk ambulatorium til svarafgivelse
Efter undersøgelsen
Oprydning på stuen
Afspilning/aflæsning af Zenicor
• Computeren tændes og der indtastes www.ekg.zenicor.dk
• Indtast adgangskode og password (kendt af holtersygeplejersker)
• Tryk på nye målinger
• Gennemse og analyser indsendte ekg
• Noter i kommentarfeltet hvad ekg viser
• Tryk gem og herefter bekræft og næste
Analyse af Zenicor
• Analyse af ekg sker løbende når patienten har kontaktet afdelingen
• I kommentarfelt beskrives hvad de indsendte ekg har vist og der underskrives af analyserende sygeplejerske
• Tryk gem
• Udvælg ekg til rapport
• Tryk opret pdf fil
• Tryk print
• Vælg liggende sideopsætning
• Ved apparat-id afmeldes apparatet
• Rapport sendes til læge
Rengøring