Koordinerende opgaver i forbindelse med udskrivelse fra 6V
Formål
Formålet er at sikre et koordineret ambulant opfølgningsforløb ved udskrivelse af patienter fra 6V
Definition af begreber
Koordinering
Struktureret og sammenhængende indsats mellem implicerede faggrupper for at sikre, at patienterne får optimal ambulant opfølgning
Ambulant opfølgning
Kontrol efter indlæggelse med henblik på at sikre patientens behandling – muligvis tiltag i forhold til ændringer
Behandlingsplan
Samarbejdsredskab mellem sundhedsfagligt personale og patient, som danner grundlag for det undersøgelses-, behandlings- og plejeprogram, der tilbydes patienten ved udskrivelse fra 6V
Beskrivelse
Ved udskrivelse fra 6V bør følgende opgaver efterleves
Læge
Diktere ambulant opfølgning med præcis angivelse af type af ambulatorium, tid for ambulant opfølgning med angivelse af diverse undersøgelser og så videre. Desuden dikteres genoptræningsplan ved behov
Sygeplejerske
Ved behov for genoptræningsplan gøres læge opmærksom på dette. Aftaler i forhold til ambulant opfølgning samt genoptræning dokumenteres i ”Sygeplejestatus” i NordEPJ. Desuden noteres det i E-breve
Sekretær
Afdelingens sekretær tjekker Mirsk for ambulante kontroller/forløb. Hun videresender disse til sekretær på 4. sal med henblik på bestilling af ambulant tid. Sekretæren, der booker en tid, har ansvaret for at sende den ambulante tid til patienten, eller udlevere den til sygeplejersken på 6v, såfremt patienten fortsat er på afdelingen
Sekretæren, der skriver epikrisen, skal kontrollere, i det ambulante system, om den dikterende tid er booket i modsat fald tages kopi af epikrisen til den sekretær, der skal booke tiden
Fysioterapeut
Vurdere behov for genoptræningsplan(GOP) og gøre sundhedsfagligt personale opmærksom på dette. Udarbejder GOP og videresender denne til kommunalt regi via E-breve