Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold

PRI – Opsætning af abonnementer

Oprettelse af abonnement på et område

 

På ”Min side” er der mulighed for at oprette et eller flere abonnementer på organisatoriske områder i PRI. Abonnementet sender mails når det valgte område udgiver nye dokumenter, retter i eksisterende dokumenter eller arkiverer dokumenter. I mailen indgår overskriften på det pågældende dokument samt direkte link til dokumentet i PRI.

 

Abonnementer oprettes på følgende måde:

1) Gå til ”Min Side” og find funktionen [Område abonnement] i højre side af skærmbilledet

Klik derefter på funktionen ”nyt element”

Husk at man skal være logget på PRI for at have adgang til ”Min Side”

Billede 4

2) Find det område der skal oprettes abonnement på ved at skrive i indtastningsfeltet, eller ved at klikke frem til området i organisationsstrukturen via ikonet til højre for feltet.

Billede 16

3) Når området er valgt trykkes på knappen [Gem]

Billede 22

4) Herefter er abonnementet oprettet og vil fremgå af oversigten over områdeabonnementer på ”Min Side”.

Billede 25

 

Sådan fjernes eller redigeres oprettede områdeabonnementer

1) Abonnementer kan slettes igen fra oversigten ”Område abonnementer”

Oversigten åbnes ved at klikke på overskriften ”Område abonnementer”

 

Billede 31

2) Når oversigten er åben sættes flueben ud for det abonnement der skal slettes.

Billede 37

3) Åben fanen ”Elementer” øverst på siden

Billede 49

4) Klik på knappen ”Slet element” for at slette abonnementet

Billede 43

5) Klik på fanen ”Gennemse” øverst på siden for at vende tilbage til ”Min Side”

Billede 46

 

Opsætte abonnement for dokument eller dokumentsamling

Man opsætter abonnementer for et dokument eller en dokumentsamling ved at gøre følgende:

 

  1. 1. Åbn ”Min side”

  2. 2. Vælg i menuen til venstre på siden, hvor du vel oprette abonnement

  3. 3. Sæt flueben ud for det dokument eller dokumentsamling, som der skal abonneres på

  4. 4. Hvis du vil abonnere på:
    - ét dokument vælges fanen ”Filer”
    - én dokumentsamling vælges fanen ”Liste”
    Klik på "Giv mig besked" i båndet i toppen og klik ”Indstil besked for dette”
    Billede 1

 

  1. 5. Udfyld dialogen:

Picture 1

 

  1. 6. Klik på OK

Du vil nu blive notificeret, når der sker ændringer i dokumentet eller når der bliver tilføjet eller fjernet dokumenter fra dokumentsamlingen.

 

Opret abonnement fra en søgning

  1. 7. Du kan også oprette abonnement fra en søgning.

  1. 8. Klik på den lille sorte pil ud for dokumentets titel.

Billede 1

  1. 9. Klik på ”Underret mig”

  2. 10. Herefter fremkommer samme dialogboks som nævnt i forrige afsnit.

 

Slet abonnementer

Når man ikke længere vil notificeres om ændringer kan man slette abonnementer igen.

 

Dette gøres ved at:

  1. 11. Klikke på ”Mine abonnementer” fra ”Min Side”.

Billede 4

 

  1. 12. Sætte flueben ud for de abonnementer du vil slette.

  2. 13. Klikke på "Slet de markerede beskeder".

Picture 12

  1. 14. Og til sidst klikke OK til at de slettes

Billede 5

Herefter slettes abonnementerne og du vil ikke længere blive notificeret.