Overdragelse af opgaver – Clinical Suite anvendelsesdokument
Når ansvaret for udførelse af opgaver på en patient skifter, skal der også ske en overdragelse af opgaverne. Det kan være i forbindelse med overflytning af patienten – eller hvis opgaver er tildelt en specifik medarbejder, og denne bliver forhindret i at udføre dem.
I forbindelse med overflytning af en patient vil parakliniske svar, der endnu ikke er komplette, automatisk flytte med patienten, når de opdateres. I alle andre tilfælde skal opgaverne overdrages manuelt. Det gælder også for parakliniske svar, der allerede er komplette, uanset om disse er markeret som set eller ej.
For at overdrage en eller flere opgaver, markeres de på opgavelisten, og der højreklikkes på dem og vælges ’Overdrag opgave’.

En dialogboks åbner, hvori du kan ændre den ansvarlige udfører eller overdrage opgaven til en funktionsrolle, eks. ’Bagvagt’. Dialogen er forudfyldt med den enhed, team eller medarbejder, som allerede er anført som ansvarlig for opgaven. Således har du mulighed for let at overdrage opgaven til en funktionsrolle eller alternativt udsøge en ny ansvarlig enhed, team eller medarbejder.

Du har mulighed for at give opgaven en prioritet, normal, haster eller akut, som efterfølgende vises på opgavelisten som en firkant med et P med farven grøn for normal, gul for haster og rød for akut.

Desuden kan du tilknytte en kommentar til overdragelsen.

Tip:
• Alle opgaver, uanset om de er overdraget eller ej, kan ses på fanebladet ’Patient’, hvor de også kan udføres.
• Du kan overdrage opgaver til dig selv eller til din egen afdeling, hvis du har en patient, hvis opgaver ikke er overdraget.
• Du kan overdrage flere opgaver på en gang, f.eks. flere opgaver på samme patient, også hvis det er forskellige opgavetyper, opgaver, der skal udføres af forskellige enheder/medarbejdere, eller opgaver, der angår forskellige patienter.
• Hvis du overdrager en opgave og giver den en prioritet, gælder denne kun for opgaven. Selve svaret vil fortsat have den prioritet, der blev angivet ved rekvisitionen.