Sygeplejefaglige opgaver i forbindelse med opfølgende telefonopkald til gynækologiske patienter udskrevet fra Dagafsnittet
Beskrivelse
Ved udskrivelsen aftales med patienten, at hun vil blive ringet op dagen efter.
Ca. kl.slet aftales inden patienten tager hjem og noteres på cybertavlen (evt. bookplan)
Telefonsamtalen tager udgangspunkt i det elektroniske spørgeskema.
Spørgeskemaet indeholder de problemstillinger som oftest er vedkommende. Spørgeskemaet indeholder også relevante spørgsmål, som vi kan udvikle vores sygepleje ud fra. Spørgeskemaet er anonymt og bruges kun til udvikling af sygeplejen og statistisk brug.
Definition af begreber
Relevante patienter: Patienter som er Laparoskopisk Assisteret Vaginal Hysterectomeret (LAVH) , Total Laparoskopisk Hysterectomeret (TLH), Vaginal Hysterectomeret eller Laparoskoperet
Målgruppe – modtagelse
Sygeplejersker i Afsnit 105, GOO
Formål
En ensrettet arbejdsgang, der sikrer opfølgning via telefonkontakt til relevante patienter dagen efter operation, med det formål;
• At høre til patientens velbefindende.
• At hjælpe med spørgsmål, behov eller problemer, som måtte være opstået siden udskrivelsen.
• At patienten oplever tryghed til at klare sig selv efter operationen.
• For vores lærings skyld, så vi får informationer til at øge og udvikle kvaliteten af sygeplejen
• At følge op på evt. uafklarede problemstillinger ved udskrivelsen.