Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold

Håndtering af telefonopkald til Onkologisk Afdeling

Beskrivelse

Onkologisk Afdeling har ét overordnet telefonnummer: 97 66 14 00

Herefter er der 5 valgmuligheder, hvor patienter/samarbejdspartnere guides til rette sted ud fra ærinde.

Fra kl. 8 – 15 kan man vælge:

  • • 1 for AKUTFUNKTIONEN

  • • 2 for SEKRETÆR

  • • 3 for FORLØBSKOORDINATOR

  • • 4 for SENGEAFSNIT

  • • 5 for STRÅLETERAPIEN

Efter kl. 15 stilles opkald videre til personale på sengeafsnit D1 eller D3, som sørger for at vurdere ærinde og finde rette kompetencer.

 

Akutfunktionen:

Tager sig af situationer, hvor patienter er akut dårlige eller har bivirkninger til behandlingsforløbet.
Desuden besvares opkald vedrørende bivirkninger af medicin og evt. manglende recepter.

Desuden besvares opkald fra pårørende, praktiserende læger, læger fra andre specialer på hospitalet og fra hospitaler i andre regioner samt sundhedspersonale fra den primære sundhedssektor. Til eksempel kan nævnes mistanke om tværsnit, vena cava superior syndrom eller febril netropeni.

Det er læger og sygeplejersker, som besvarer telefonen.

 

Sekretærer:

Vælges af nye onkologiske patienter og patienter, som er i tvivl om mødetider.
Derefter er der yderligere 2 valgmuligheder.

Nydiagnosticerede patienter vælger 1 for ny patient med spørgsmål om:

  • • Tid for fremmøde

  • • Undersøgelser inden fremmøde

  • • Administrative procedurer og arbejdsgange for nye patienter

 

Ved valgmulighed 2 besvarer sekretærerne opkald fra patienter, pårørende, praktiserende læger, læger fra andre specialer på hospitalet og fra hospitaler i andre regioner samt sundhedspersonale fra den primære sundhedssektor, der drejer sig om:

  • • ændring, opfølgning af kontroltider og opgaver i forbindelse med røntgenundersøgelser

  • • henvendelser angående svar f.x. fra opgavelisten

  • • aktindsigt

  • • booke tider til DASY og patienthotel samt pårørendesamtaler

  • • administrative procedurer, f.x. henvisninger

  • • rykker for attester

  • • transportregler samt bestilling af transport

 

Forløbskoordinatorerne:

Forløbskoordinatorerne er sygeplejersker og skal vælges, hvis der er spørgsmål til behandlingsforløbet.

Derudover booker de:

  • • patienter med ny behandlingsstrategi med bestilling af diverse undersøgelser

  • • præbooking af medicinsk cancerbehandling til nydiagnosticerede patienter

  • • anlæggelse af permanente dræn og porte

  • • behandlingstider for afsnit D1 og D3, når patienten har været indlagt og skal have ny tid

Desuden besvarer de generelle opkald om patientforløb/behandlingsvalg/medicin og bivirkninger til behandling.

 

 

Formål

At sikre entydig, hurtig, rettidig og kompetent ekspedition af onkologiske problemstillinger fra og om onkologiske patienter, med patienter, pårørende og faglige samarbejdspartnere.