Instruks for håndtering af fravær/behov for ekstra personale i AMA Aalborg
Beskrivelse
1. Der sendes en sms til vikarlisten (sygeplejestuderende/sosa)
2. Der sendes en sms til AMA sygeplejersker + AMA social og sundhedsassistenter.
3. Kontakt til vikarservice pt telefon eller via elektronisk bestillingssystem AXP ift om der er vikarer på listen fra vikarkontor – såfremt der er det, kontaktes aktuelle vikar ift aftale om fremmøde.
I sms’en er der tydeligt beskrevet at man svarer på koordinators tlf. nr
4. En ”ringerunde” ved at ringe til personalet ud fra alarmeringslisten.
5. Indledes en dialog blandt de tilstedeværende en dialog ift hvem der kan forlænge sin mødetid. Der skal været lavet en plan ift dækning af vagten inden vagtskifte.
6. Kontaktes afsnitsledende sygeplejerske med driftsuge som sparing ift løsningsmuligheder for at dække vagten. Og evt muligheden for indkald af personale fra eksternt viakarkontor
Ved akut behov for indkald af ekstra personale igangsættes ovenstående procedure.
Bilag 1
Sygemelding Akut Modtageafsnit
❖ i forbindelse med sygemelding laves der aftale om, udsigt til sygemeldingens længde og hvornår man ringer sammen igen.
❖ Den der modtager sygemeldingen laver sygeseddel (står i mappe personalestuen AMA 1) og hænger op på tavle i vagtkontor (ved sekretær)
❖ Raskmelding
o til dagvagt sker dagen før inden kl 12
o til aften / nattevagt på dagen inden kl. 10
o ovenstående kan afviges hvis der er aftalt noget andet
o sker på et af ovenstående telefonnumre.