Oprettelse af brugere i Præhospital Patientjournal (PPJ)
Formål
At sikre at rette personer i den præhospitale organisation har rettigheder til at tilgå det præhospitale patientjournal-system.
Målgruppe – anvendelse
Ledere ved regionens ambulanceleverandør.
Beskrivelse
Ambulanceleverandøren har adgang til regionens brugeradministrationsmodul til PPJ. I modulet kan man oprette brugere i regionens præhospitale patientjournal-system og give dem adgang til relevante roller i PPJ. Når man har adgang til systemet kan man også give andre brugere adgang til at oprette nye brugere og redigere brugere.
Det er ambulanceleverandørens ansvar, at kun et begrænset antal udpegede medarbejdere har adgang til at oprette nye brugere og redigere brugere.
Det er ambulanceleverandørens ansvar at holde brugernes adgangsrettigheder ved lige, herunder løbende at slette brugere, der ikke længere har behov for at kunne tilgå PPJ.
Hvert kvartal udarbejder ambulanceleverandøren en oversigt over hvilke brugere, der er henholdsvis oprettet og slettet i PPJ samt hvilke brugere, der har skiftet kompetence. Opgørelsen sendes hvert kvartal til Enhedschef for Øvrige Præhospitale Enheder i Den Præhospitale Virksomhed.