E-breve fra akutmodtagelsen
For at sikre den gode patient overgang mellem primær og sekundær sektor, når patient sendes hjem fra pleje og behandling i Skadestue og Akutmodtagelsen, sendes elektronisk sygepleje korrespondance til hjemmesygeplejen.
Herunder beskrivelse af den konkrete arbejdsgang i EPJ.
Beskrivelse af arbejdsgang:
1. Vælg overskriften: ’Korrespondance’
2. Vælg herefter: ’Korrespondancebreve’
3. Højreklik og vælg: ’Opret korrespondancebrev’
4. Vælg kategori: ’Sygeplejefaglig korrespondance’
5. Emne: Skriv ’Sygeplejeepikrise’ ’Hjemsendelsesnotat’ eller andet dækkende
6. Prioritet: ’Høj’
7. Skriv relevant information til hjemmesygeplejen under ’Meddelelse’.
8. Tryk herefter på: ’Modtagere/Send’
9. Vælg: ’Tilføj egen kommune’
10. Afhængig af hvilken kommune patienten bor i vælges overskrift jf vedhæftede skema:

11. Herefter: ’Vælg Underskriver’ og dit eget navn og alias kommer frem, hvorefter trykkes ’Ok’.
12. Tryk slutteligt på ’Send’
Formål
At sygeplejersken i Skadestue og Akutmodtagelse kan sende korrespondancer til hjemmesygeplejerske i primær sektor, vedr patient/borger der hjemsendes efter pleje og behandling.