PROCEDUREBESKRIVELSE
TOLKEBISTAND
REKVIRERING AF TOLK
Der henvises til de særskilte procedurevejledninger for rekvirering af tolk.
INFORMERING AF PATIENTEN
I indkaldelsesbrevet tilføjes et passende sted i indledningen en linje om, at der er bestilt tolk:
”Vi har rekvireret en tolk til din undersøgelse hos os – hvis du ikke har brug for en tolk, skal du snarest muligt kontakte os”.
SKRIFTLIG INFORMATION TIL PATIENTEN
Der er udarbejdet en fælles pjece for hele regionen med supplerende informationer om bl.a. retningslinjer og priser for tolkeassistancen. Pjecen ligger i Digital Post og skal tilknyttes brevpakken på følgende måde:
Gå i Digital Post og find indkaldelsespakken
Klik på navnet og vælg derefter fanen ”Dokumenter”

|
Scroll ned i bunden og find tolkedokumentet – sæt et flueben ”Tilføj” – tast derefter ”Udfør og gem” |
Tilbage i oversigten er brevpakken klar til afsendelse (Det grønne A er forsvundet, da der nu er ”pillet” ved indkaldelsespakken)
Man kan efterfølgende tjekke, at dokumentet er kommet med i pakken, ved at gå i Dokumenter på ny:
Pjecen kan fjernes igen ved behov ved at klikke på ”Fjern”.