Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold

Udlevering/bestilling af kropsbårne hjælpemidler og behandlingsredskaber til midlertidig og varig brug

Beskrivelse

Denne retningslinjer beskriver proceduren vedrørende udlevering og bestilling af kropsbårne hjælpemidler og behandlingsredskaber til midlertidig og varig brug.

Midlertidig og varig brug

 

Midlertidig brug:

Varig brug

  • • Behandlingsplan ikke afklaret

  • • Kateter anlagt for at aflaste urinvejene forud for en operation

  • • Akut og kortvarigt behov fx ved urinretention

  • • Kirurgiske og/eller pigtail dræn

 

  • ➔ Urologiske afdeling betaler remedier

  • • Hvor behandlingsplan er afklaret

  • • Pigtail og ballon nefrostomikateter

 

Ved behov for uddybende informationer se da https://pri.rn.dk/Sider/22231.aspx

Procedure for udlevering af kropsbårne hjælpemidler og behandlingsredskaber

Udskrivende afsnit har ansvaret for hjælpemidler til de første 4 uger. Udlevering af remedier ud over de 4 uger sker via Depotet.

 

Fremgangsmåde for bestilling af remedier via mail:

Sekretær i urologiske sengeafsnit 10 og 9 sender mailen ud fra de oplysninger, som plejepersonalet har anført på bestillingsskemaet (se bilag).

Mail sendes til:

Lagervare bestilles via: cirkulaerekoeb.centraldepotet@rn.dk (Hvid brik)

Skaffevare bestilles via: hjemmepatienter@rn.dk (Orange brik)

Både lagervare og skaffevare kan bestilles på samme mail.

 

Mail skal indeholde følgende: 

  • • Rekvirent nr. 11511 og patientens telefon nr. (skrives på emnelinje)

  • • Patientdata (navn og adresse, og hvis varen skal leveres til et kommunalt sygeplejedepot, da noteres denne leveringsadresse)

  • •  Produktnavn

  • •  Sygehus-varenummer fra ILS online

  • • Antal pakker

  • • Navn på den der bestiller, afsnit, telefonnummer samt mailadresse (bruges til kvittering for bestillingen)

 

Dokumentation i Clinical Suite

Vælg ”plejestatus” og ”udskrivelse”.

Billede 1

Vælg ”Yderligere koordinering” og klik på menuen i højre hjørne

Billede 3

 

Vælg ”udskrivelseskoordinering”

I feltet ”Yderligere koordinering” noteres de kropsbårne hjælpemidler eller behandlingsredskaber, som patienten har brug for. Hermed skal alle finde tilbage til oplysninger, såfremt patienten på et senere tidspunkt har brug for flere remedier.

 

Billede 4

 

Målgruppe – modtagelse

Plejepersonale og sekretær på Urologisk Akut modtage- og dagafsnit 9 & Urologisk Sengeafsnit 10.