Oprettelse af papirbreve i NordEPJ
Beskrivelse
Dette er en vejledning til oprettelse af et papirbrev i NordEPJ
Målgruppe
Denne vejledning henvender sig til lægesekretærer.
Oprettelse af et papirbrev
1. Med patientens aktuelle forløbsansvar i kontekst vælges menuen ’Korrespondance’. Vælg ’Papirbreve’.
| 
|
2. Højreklik i oversigten og vælg ’Opret til patienten’.
| 
|
3. I feltet ’Brevskabelon’ vælges ’Info: Brev’. 4. I feltet ’Emne’ skrives emnet for brevet fx Udeblivelse 5. Højreklik i brødtekst-feltet og vælg ’Indsæt standardtekst’
| 
|
6. Marker det ønskede brev til patient og klik ’OK’.
7. Standardteksten er nu indsat som brødtekst og du kan redigere i teksten.
| 
|
8. Indtast oplysninger for ’Underskrivernavn’ og ’Underskrivertitel’.
Obs. dette felt er forudfyldt med brugeren, der er logget ind på. Hvis brevet sendes på vegne af en anden fx en læge, da skal felterne udfyldes med lægens navn og titel. | 
|
9. Hvis du ønsker at se brevet, inden du sender til patienten, kan du vælge ’Vis som udskrift’.
| 
|
10. For at sende brevet til patienten vælges ’Print’.
11. Som navn for printeren vælges ’Doc2Mail’. Afslut ved at vælge ’Print’.
| 
|
Der kommer en ny dialogboks frem OBS! Sørg for at udfylde boksen til personnr/CVR, ellers bliver brevet automatisk sendt til fjernprint! Du kan med det samme se om borgeren er tilmeldt Digital Post eller ej. Hvis de er tilmeldt skifter porto ikonet til NgDP ikonet: 
|

|
Brevet sendes nu til patientens Digitale Postkasse på Borger.dk og har fået status ’Printet’. For at se det sendte brev, kan der dobbeltklikkes på brevet. For at se alle de breve du har sendt med Doc2Mail og status på disse, se vejledning til personlig forsendelsesliste i PRI Personlig forsendelsesliste - Doc2Mail (rn.dk) | |
For vejledning til Doc2Mail gå til:
PRI Dokumenter - Alle (rn.dk).
Der er også stadig mulighed for at anvende send sikkert i Outlook. For vejledning dertil gå til:
Send Digitalt/Send Sikkert i Outlook (rn.dk)
PRI Dokumenter - Alle (rn.dk)