Plastikkirurgisk patienter, som skal have foretaget sentinel node un-dersøgelse på Nuklearmedicinsk Afdeling
Målgruppe – modtagelse
Klinisk personale, som arbejder med Plastikkirurgiske patienter, som skal have foretaget Sentinel Node.
Formål
Optimere samarbejdet mellem Plastikkirurgisk og Nuklearmedicinsk afdeling omkring patienterne.
Beskrivelse
• Pt. indkaldes fra Plastikkirurgisk Afdeling til at møde på Nukelarmedicinsk (NUK) Afdeling 9. sal i højhuset.
• På NUK påsættes pt. armbånd – dette dokumenteres efterfølgende i Nord EPJ (gå i Plan og Resultat – højreklik – opret aktivitet som kaldes pt. id – registreringen kan foretages)
• Pt. omklædes til operationstøj:OP skjorte
Underbukser
Strømper
Engangsbukser
Pt. tøj pakkes ned i en pose som sendes med i sengen – denne påsæt en pt. labels. Værdigenstande pakkes særskilt i en ”Hang on kasse”, som opbevares på operationsstuen under operationen.
• NUK ringer til OP koordinatoren på 97661092, når pt. er færdig hos dem – her vurderes det, om pt. kan køres direkte på operationsafdelingen, kan vente på NUK eller om pt. skal tilbage til sengeafdelingen.
Som udgangspunkt skal pt. ikke tilbage til sengeafdelingen.
Såfremt pt. har diabetes:
Sengeafdelingen har ansvar for, at blande GIK drop efter forskrifterne herfor- GIK droppet afleveres af sengeafdelingen på NUK.
Personalet på NUK anlægger venflon på pt. håndryg.
PRÆ MEDICIN GIVES VED ANÆSTESIINDLEDNING – vanlig medicin som skal pt. skal have på OP dagen
Tages hjemmefra som vanligt
Plastikkirurgisk afdelingen skal levere følgende til NUK:
Id armbånd
Engangsbukser
NUK bedes kontakte Plastikkirurgisk Afdelingen på 97661082, når beholdningen er lav på ovenstående.
Hang on kasse kan bestilles gratis på ILS; varenummer 558485.
Tekst