Anmodning om journaloplysninger fra kommunen
• Vi modtager per post eller en mail med 2 blanketter: LÆ 101 "Anmodning om journalnoplysninger fra sygehus" og LÆ 105 "Journaloplysninger fra sygehus". Print blanketterne + forsiden ud.
• Slå pt. op.
• Find den læge, der primært har med pt. at gøre og læg blanketterne til lægen.
• LÆ 101 er udfyldt af kommunen.
• LÆ 105 skal udfyldes af os. Link til den redigérbare pdf-skabelon: https://personalenet.rn.dk/HjaelpTil/IT/Digitalisering/Projekter/NordEPJ/Bruger/Materialesamling/Documents/L%C3%86%20105.pdf Vær opmærksom på, at hvis teksten i sygehusets besvarelse strækker sig længere, end der kan vises i feltet, er det nødvendigt at fortsætte på en skabelon mere. Husk at lægen skal skrive under på den!
• Den underskrevne LÆ 105 skannes ind til egen mail.
• Oftest beder lægen om at vedlægge journalnotater fra x-dato til og med x-dato. Disse gemmes som PDF.
• Send mail til den angivne mailadresse og vedhæft forklædet, den underskrevne LÆ 105 samt kopi af journalnotaterne. Alternativt send besvarelserne per post.
• LÆ 101 samt den underskrevne LÆ 105 gemmes i eDoc. For vejledning til eDoc, gå til eDoc (rn.dk)..
• Dokumentér i EPJ ved at oprette "Aktindsigt/udl. journalmateriale".*
• Under udleveret materiale skrives f.eks. "Journalnotater fra d. xx.xx.xxxx til og med d.d."
• Under supplerende skrives f.eks. "Sendt til Aalborg Kommune d.d."
• Sæt pågældende læge på.
* I Region Nord er det ikke obligatorisk at procedureregistrere LÆ-blanketter i Psykiatrien.