Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold

Anmodning om journaloplysninger fra kommunen

 

  • • Vi modtager per post eller en mail med 2 blanketter: LÆ 101 "Anmodning om journalnoplysninger fra sygehus" og LÆ 105 "Journaloplysninger fra sygehus". Print blanketterne + forsiden ud.

  • • Slå pt. op.

  • • Find den læge, der primært har med pt. at gøre og læg blanketterne til lægen.

 

  • • LÆ 101 er udfyldt af kommunen.

  • • LÆ 105 skal udfyldes af os. Link til den redigérbare pdf-skabelon: https://personalenet.rn.dk/HjaelpTil/IT/Digitalisering/Projekter/NordEPJ/Bruger/Materialesamling/Documents/L%C3%86%20105.pdf Vær opmærksom på, at hvis teksten i sygehusets besvarelse strækker sig længere, end der kan vises i feltet, er det nødvendigt at fortsætte på en skabelon mere. Husk at lægen skal skrive under på den!

  • • Den underskrevne LÆ 105 skannes ind til egen mail.

  • • Oftest beder lægen om at vedlægge journalnotater fra x-dato til og med x-dato. Disse gemmes som PDF.

  • • Send mail til den angivne mailadresse og vedhæft forklædet, den underskrevne LÆ 105 samt kopi af journalnotaterne. Alternativt send besvarelserne per post.

  • • LÆ 101 samt den underskrevne LÆ 105 gemmes i eDoc. For vejledning til eDoc, gå til eDoc (rn.dk)..

 

  • • Dokumentér i EPJ ved at oprette "Aktindsigt/udl. journalmateriale".*

  • • Under udleveret materiale skrives f.eks. "Journalnotater fra d. xx.xx.xxxx til og med d.d."

  • • Under supplerende skrives f.eks. "Sendt til Aalborg Kommune d.d."

  • • Sæt pågældende læge på.

 

 

* I Region Nord er det ikke obligatorisk at procedureregistrere LÆ-blanketter i Psykiatrien.