Anmodning om statusattest
• Vi modtager per post eller mail med to blanketter: LÆ 121 "Anmodning om statusattest" og LÆ 125 "Statusattest". Print blanketter + forsiden ud.
• Slå pt. op.
• Find den læge der primært har med patienten at gøre og læg blanketterne til lægen.
• LÆ 121 er udfyldt af kommunen.
• LÆ 125 skal udfyldes af os.
• Lægen vil ofte diktere en statusattest, som skrives online. Link til den redigérbare pdf-skabelon: https://personalenet.rn.dk/HjaelpTil/IT/Digitalisering/Projekter/NordEPJ/Bruger/Materialesamling/Documents/L%C3%86%20125.pdf. Vær opmærksom på, at hvis teksten i felt 1A og 1B strækker sig længere, end der kan vises i feltet, er det nødvendigt at fortsætte på en skabelon mere. Her udfyldes statusattesten og gemmes som PDF.
• Den underskrevne LÆ 125 skannes ind til egen mail.
• Send mail til den angivne mailadresse og vedhæft forklædet, den underskrevne LÆ 125 samt den udfyldte LÆ 125. Alternativt send besvarelserne per post.
• LÆ 121, den underskrevne LÆ 125 og den udfyldte LÆ 125 gemmes i eDoc. For vejledning til eDoc, gå til eDoc (rn.dk).
• Dokumentér i NordEPJ ved at oprette aktiviteten BVAC20 "Udfærdigelse af erklæringer og attester".*
• Under beskrivelse skrives "Statusattest sendt til Aalborg Kommune d.d."
• Sæt pågældende læge på.
• Aktiviteten kan placeres på patientens kontakt (hvis udarbejdet ifm. hermed), eller på patientens forløbsansvar.
• Er forløbsansvaret allerede afsluttet oprettes i stedet kontekstløs aktivitet ”Udfærdigelse af erklæringer og attester UDEN forløbsansvar”. Når man har oprettet aktiviteten som kontekstløs, skal man vælge menupunktet:
• Herefter højreklikkes på resultatet, og man godkender at resultatet er uden tilknyttet kontakt/forløbsansvar.

* I Region Nord er det ikke obligatorisk at procedureregistrere LÆ-blanketter i Psykiatrien.