Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold

Håndtering af kostrekvirering ved IT-nedbrud

Formål

At afsnittene sikres måltider og mælkevarer leveret fra Patientkøkkenet samt køkkenerne i Hobro og Farsø i tilfælde af, at det elektroniske kostrekvireringsprogram Kost Rekvisition ikke er tilgængeligt pga. IT-nedbrud.

 

Målgruppe

Køkkenpersonale, Service- og rengøringspersonale samt klinisk personale, der rekvirerer

fødevarer fra Patientkøkkenet samt køkkenerne i Hobro og Farsø.

 

Problemstilling

Hvis IT-nedbrud strækker sig over ud over tidspunktet for den næste rekvireringsfrist.

Metode

Måltider:
Patientkøkkenet samt køkkenerne i Hobro og Farsø tager udgangspunkt i dagens tal på følgesedlerne, som altid er printet ud senest dagen før brug.

Der kan blive tale om at bruge tallene fra foregående dag, afhængig af tidspunktet for nedbrud.

 

Mælkebestilling, hverdage:

Ved nedbrud før kl. 6.30 på hverdage, kontakter Patientkøkkenet samt køkkenerne i Hobro og Farsø alle sengeafsnit pr. telefon og tager mod dagens bestilling.

Bestillingerne pakkes og leveres med madvognene som vanligt.

 

Ved nedbrud efter kl. 6.30 på hverdage kan Patientkøkkenet samt køkkenerne i Hobro og Farsø kontakte alle sengeafsnit pr. telefon og tage mod dagens bestilling, hvis nedbruddet skønnes at strække sig ud over næste dags morgen.