Studerende – Aftale og evalueringsark
Studerende/semester: |
Røntgenrum/dato: |
UDFYLDES AF DEN STUDERENDE: Hvad er dagens mål/fokusområde? Idéer: Se bagside + turnusplan (udfyldes i forvejen) |
|
|
|
|
|
Hvordan vil du gerne arbejde med dagens mål/fokusområde og hvilke konkrete aftaler har du lavet for dagen med din dgl. vejleder? (udfyldes når aftaler er lavet) |
|
|
Hvordan er dagen gået? (udfyldes ved dagens slutning, så daglig vejleder også kan nå at skrive) JEG HAR FOTOGRAFERET/SKANNET: |
|
|
|
|
|
|
|
UDFYLDES AF DEN DAGLIGE VEJLEDER: Hvordan er dagen gået: Er du enig i den studerendes vurdering? Ja/nej ____ Hvordan vurderer du den stud. præstation ift. sine mål/jeres aftaler for dagen? Meget god ____ God ____ Tilfredsstillende ____ Acceptabel ____ Ikke acceptabel ____ Evt. uddybende kommentarer til dagen og/eller til den studerendes arbejde fremover |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Daglig vejleder: |
Betydning af ord, der beskriver den studerendes præstation: Meget god: den fremragende/fortrinlige præstation, med ingen eller få uvæsentlige mangler. God: den gode præstation, med nogle mindre væsentlige mangler. Tilfredsstillende: den jævne præstation, med en del mangler. Acceptabel: den tilstrækkelige præstation, den minimale acceptabel grad af opfyldelse af målene. Ikke acceptabel: den utilstrækkelige præstation, hvor målene ikke er opfyldt |
Idéer til hvad der kan skrives om:
Arbejde ved konsollen: planlægge og gennemføre den tekniske del af us. Ved gennemlysning og ultralyd klargøre stuen og gennemføre i samarbejde med radiologen den tekniske del af us, samt div. biopsier/drænager. Ved mamografi optage, evaluere og diskutere billederne. Ændre parametre, lave recon, dokumentere undersøgelsen – ris, pacs, pri og tjekke ilt og sug. Udvise viden om DR/CR, røntgen teknik, anatomi/fysiologi/patologi, MR teknik, ultralyd, sterile principper og forprøver ved biopsi og drænage, dække sterilt op, CT teknik og mammografi teknik
Arbejde på stuen: planlægge og gennemføre undersøgelsen, dokumentere us. - ris, pacs, pri, udvise viden om MR teknik og anatomi, samt anvende dette ved ex. coil valg. Anvende metalskema, have viden om og anvender sikkerheds procedurer, assisterer radiologen, håndtere vævsprøver ect.
Kontrast/akutkasse: klargøre motorsprøjten med kontrast, blande po kontrast, se værdier i labka, redegør for indikationer/kontraindikationer, viden om akutkasse etc.
Strålehygiejne: viden om bekendtgørelsens retningslinier, samt anvendelse af denne, ændring af parametre i forhold til strålehygiejne kontra billedkvalitet ect.
Hygiejne: viden om hygiejnemappen og kompetence til at kunne omsætte denne viden til praksis, eks. i forhold til MRSA, novovirus, daglig rengøring, håndtering af smittefarligt affald ect.
Patientomsorg: observere, identificere og handle på basale omsorgsbehov, lejre pt. korrekt ect.
Kommunikation/information: varetage information før, under og efter undersøgelsen, kommunikation med patienterne og pårørende samt mono og tværfagligt ect.
Etik: tage ansvar for patienten på en faglige og moralsk måde samt redegør, anvende og argumentere for egne etiske værdier og handlinger ect.
Kompetenceområde: være bevidst om og overholde eget kompetenceområde.
Ved 6. semester desuden:
Konstanstestkontrol: have kendskab om, demonstrere færdigheder i og vurdere kvaliteten.
Kvalitetssikring/udvikling: have kendskab til, samt kan udføre den daglige/ugentlige test af udstyr, kan sikre kvalitetssikring i forhold til CPR, ass. nr., ilt/sug ect.
Ledelse, organisering og planlægning af stuens arbejde, herunder akutte patienter.
Refleksionsøvelse for den studerende:
Hvad lykkedes du rigtig godt med i dag?
Hvordan opnår du mere af det, de kommende dage?
Hvad lykkes mindre godt i dag?
Hvordan vil du arbejde, for at undgå dette?